a) Hasta ve çalışan güvenliği, hasta ve çalışan memnuniyeti, verimlilik, kalite ve finansal sürdürülebilirlik esas alınarak standartları hazırlamak,
b) Hizmet süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik standart ve rehberler hazırlamak,
c) Sağlık tesislerine yönelik değerlendirme standartlarını hazırlamak,
d) Değerlendirme standart setlerini destekleyici rehber, gösterge ve kontrol listeleri hazırlamak,
e) Mevcut standartlara gerekli revizyon çalışmalarını yapmak,
f) Sağlık tesisi değerlendirme ve geliştirme standartları için paydaş ve uzman görüşlerinin alınmasını ve değerlendirilmesini koordine etmek,
g) Standartlara ilişkin uygulama rehberleri ve özgün uygulama yöntemlerini geliştirmek,
h) Görev alanı ile ilgili uluslararası gelişmeleri ve faaliyetleri takip etmek,
i) Sağlık tesisi yöneticilerine rehberlik amaçlı eğitimler düzenlemek,
j) Sağlık tesisi değerlendiricilerine yönelik eğitimler düzenlemek,
k) Sağlık tesisi değerlendirici havuzunu oluşturmak,
l) Online ve yerinde toplantıları organize etmek,
m) Hasta ve çalışan geri bildirimlerine ilişkin anket ve uygulama rehberlerini oluşturmak,
n) Daire Başkanlığınca verilen görevleri yerine getirmek.